Jak zwiększyliśmy zapisy w prywatnej placówce edukacyjnej?
Przedszkole Mali Zwycięzcy to prywatna placówka, która łączy w sobie funkcje żłobka, przedszkola i zerówki. Skupia się na przygotowaniu dzieci do nauki w szkole oraz wspieraniu rodziców w wychowaniu. Kadra pedagogiczna jest wysoko wykształcona i ukierunkowana na indywidualne potrzeby każdego dziecka, oferując szeroki zakres zajęć edukacyjnych i rozwijających.
Celem naszych działań było zwiększenie zasięgu i rozpoznawalności przedszkola oraz zwiększenie liczby zapisów do placówki. Kluczowe cele marketingowe obejmowały:
- Zwiększenie świadomości marki przedszkola.
- Generowanie zapytań od zainteresowanych rodziców.
- Finalnie, zwiększenie liczby zapisów do placówki.
Strategia Kampanii
Case study dotyczy działań w social mediach, równolegle prowadziliśmy również kampanię Google Ads. W mediach społecznościowych tworzyliśmy content oraz prowadziliśmy kampanię Meta Ads, która obejmowała kampanie wizerunkowe (aktywność dotycząca postów) oraz kampanię pozyskującą kontakty (kierującą do messengera).
Realizacja Kampanii
W pierwszej kolejności skupiliśmy się na utworzeniu content planu, który zawierał treści dla potencjalnie zainteresowanych rodziców oraz osób już korzystających z usług placówki. W planie znalazły się:
- Posty pokazujące ofertę przedszkola i informacje o zajęciach dodatkowych.
- Relacje z zajęć oraz edukacyjne posty na temat korzyści z poszczególnych zajęć czy aktywności.
- Luźne treści związane z zabawami dla dzieci oraz tematyczne posty z kalendarza świąt nietypowych.
Targetowanie Reklam
Nasze kampanie targetowaliśmy wykorzystując geolokalizację.
- Do osób mieszkających bezpośrednio w sąsiedztwie przedszkola oraz w okolicy sąsiadujących konkurencyjnych placówek.
- Do osób mieszkających dalej, ale wciąż w Gdyni, docieraliśmy do rodziców oraz osób zainteresowanych tematyką dziecięcą (np. zabawki, zajęcia dla dzieci, edukacja przedszkolna).
- Remarketing do osób odwiedzających stronę www oraz reagujących na reklamy.
Kreacje Reklamowe
Przygotowaliśmy grafiki w odpowiednich formatach:
- Format karuzelowy.
- Zdjęcia. Wszystkie materiały miały na celu pokazanie aktualnej oferty.
Kampania była prowadzona z myślą o optymalizacji kosztów aktywności wśród małej, ale precyzyjnie wybranej grupy docelowej. Dzięki temu osiągnęliśmy niski koszt aktywności, wynoszący między 0,20 zł a 0,40 zł.
Kampania przyniosła następujące rezultaty:
- Znaczący wzrost zasięgu strony przedszkola.
- Niski koszt aktywności użytkowników.
- W czerwcu 2024 roku pozyskaliśmy 42 nowe kontakty, co przełożyło się na wyraźny wzrost zapisów do placówki.
- Średni koszt przyciągniętego kontaktu: 17 zł.
- Ilość pozyskanych kontaktów: 42.
- Wartość pozyskanego klienta: między 10-12 tysięcy zł
Wnioski
Kluczowymi czynnikami sukcesu były:
- Dokładne targetowanie grupy docelowej.
- Różnorodny i angażujący content.
- Ciekawe i różnorodne grafiki reklamowe (animacje, karuzele, zdjęcia).
- Skuteczna strategia remarketingowa.
Chcesz zrealizować podobny projekt w swojej firmie?