Jak pozyskać klientów dla centrum stomatologicznego?
Centrum stomatologiczne w Białymstoku oferuje kompleksową opiekę stomatologiczną. Specjalizuje się w stomatologii estetycznej, chirurgii, implantologii, protetyce, endodoncji, ortodoncji oraz stomatologii dziecięcej. Wykorzystuje nowoczesne technologie, takie jak znieczulenie ogólne i leczenie pod mikroskopem. Zwiększona konkurencja na rynku oraz spadek zainteresowania zabiegami stomatologicznymi w znieczuleniu ogólnym skłoniły naszego klienta do podjęcia działań reklamowych online.
Wspólnie z klientem wypracowaliśmy dwa główne cele naszych działań:
- pozyskanie nowych pacjentów na zabiegi stomatologiczne
- zwiększenie widoczności i zainteresowania usługami kliniki
Centrum stomatologiczne nigdy wcześniej nie prowadziło digitalowych działań reklamowych, w związku z tym zaczynaliśmy z “czystą kartą” – bez danych historycznych na których moglibyśmy budować strategię oraz z nikłą rozpoznawalnością marki.
Wyniki kampanii
Działania reklamowe oparliśmy o dwa rodzaje kampanii:
- Kampanie Search – zbudowane w oparciu o słowa kluczowe związane z wybranymi usługami oferowanymi przez klienta.
- Kampanie Performance Max – wykorzystujące do targetowania sygnały takie jak wyszukiwane frazy, odwiedzane strony czy akcje, których użytkownicy dokonali na stronie internetowej.
W efekcie niemal rocznej współpracy (wrzesień 2023 – czerwiec 2024) uzyskaliśmy prawie 200 000 wyświetleń reklam i ponad 2000 konwersji, przy średnim koszcie pozyskania konwersji na poziomie 7,29 zł.
Kroki milowe:
- W pierwszych dwóch miesiącach działania kampanii skupiliśmy się na optymalizacji kosztów oraz poprawie współczynnika konwersji.
- W styczniu (po 4 miesiącach od momentu rozpoczęcia działań) podwoiliśmy miesięczną liczbę konwersji (wrzesień: 106 konwersji – styczeń 226 konwersji) i obniżyliśmy ich koszt przy stałym miesięcznym budżecie reklamowym.
- W procesie optymalizacji kosztów wykorzystaliśmy opcję eksperymentów. W konsekwencji prowadzonych testów w kampaniach typu Search obniżyliśmy koszt pozyskania konwersji, zwiększając jednocześnie współczynnik konwersji. Dzięki temu budżet reklamowy jest wykorzystywany bardziej efektywnie.
- Kwiecień był rekordowym miesącem – osiagnęlismy największa liczbę konwersji znacząco obniżając koszt ich pozyskania.
74 % wszystkich konwersji zostało wygenerowane przez kampanie w sieci wyszukiwania, ale przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę” okazała się tu również kampania Performance Max LAN (kampania w mapach Google). PMax LAN ma za zadanie: „wychwycenie” klientów, którzy szukają ofert na mapach, przedstawienie wizytówki oraz wypromowanie lokalizacji. Ten typ reklamy wyświetla się w okienku z mapą w wynikach wyszukiwania, gdzie konkurencja pomiędzy reklamodawcami jest mniejsza, a jednocześnie daje szerokie możliwości prezentacyjne, które przyciągają uwagę. W procesie optymalizacji kampanii typu PMax korzystamy m.in.: ze skryptu PMax Insights, który dostarcza nam dodatkowe dane.
Podsumowanie
Działania reklamowe w Google Ads okazały się skutecznym rozwiązaniem w walce z rosnącą konkurencją. Kampania przynosi wymierne korzyści w postaci nowych pacjentów centrum stomatologicznego, a długofalowa współpraca pozwala na ciągłą optymalizację prowadzonych działań.
Chcesz zrealizować podobny projekt w swojej firmie?