Potencjał reklamowy TikToka

13 lipca 2022 Dodane przez

W dzisiejszych czasach TikTok jest jedną z ważniejszych aplikacji internetowych, ma ogromny potencjał zasięgowy i sprzedażowy – jest swojego rodzaju gigantem, monstrum wśród social mediów, dlatego warto, aby Twoja marka już teraz zaczęła to wykorzystywać!

Obecnie TikTok jest jednym z lepszych miejsc na promowanie marki i biznesu na wiele sposobów. Dzięki łączeniu platformy osób w różnym wieku, o różnej płci i różnych zainteresowaniach daje nam to spektrum możliwości dotarcia do kompletnie nowej grupy odbiorców. Grupa ta jest bardziej zaangażowana, co też każda firma potrzebuje – efektywnej komunikacji i kontaktu ze swoim użytkownikiem lub konsumentem.

Największą grupą odbiorców medium, jakim jest TikTok są osoby, które klasyfikujące się do Generation Z. Są to osoby urodzone po 1995 roku, nie będące szczególnie aktywne na Facebooku lub Instagramie, a TikTok jest miejscem, w którym łatwo można do nich dotrzeć. Co ciekawe, stanowią oni ponad 60% użytkowników tej aplikacji! Jednak nie tylko pokolenie Z jest grupą docelową na TikToku – aplikacja ta staje się coraz popularniejsza wśród starszych ludzi, tak więc przekrój wiekowy użytkowników tej aplikacji z roku na rok stale się powiększa.

Zdecydowanym atutem TikToka jest forma reklam, jaką spotykamy na tej platformie, czyli reklamy video zachowane w konwencji aplikacji, które przyjmują charakter natywny, która zrobiona w odpowiedni sposób nie różni się od standardowych filmików zamieszczanych na TikToku. Zabawny, luźny i przyjazny klimat TikToka pozwala na kreatywne przedstawienie treści reklamowych, dlatego też reklamy na TikToku są o wiele łagodniej i milej przyjmowane przez użytkowników niż na Instagramie. Ponadto, format video daje bardzo dużo możliwości do tego, w jaki sposób chcemy ulokować i wypromować nasz produkt, usługę lub firmę.

TikTok przez swój luźny i przyjazny klimat jest idealnym miejscem, aby pokazać kulisy pracy w naszej firmie. Możemy w krótki video zaprezentować pracowników lub zareklamować siebie – jako pracodawcę. TikTok jest idealnym narzędziem employer brandingu – dzięki aplikacji możemy dotrzeć do potencjalnych nowych pracowników i pokazać im korzyści płynące z pracy w naszej firmie czy atmosferę w niej panującą. Dodatkowo na TikToku możemy edukować swoich odbiorców, a także dzielić się wartościami naszej marki.

TikTok chętnie promuje nowe konta, to też jest dobrym miejscem na rozwój małych i dużych biznesów. Bez problemu możesz pokazać atuty swojej marki, produktu czy usługi, a poprzez regularne tworzenie i wstawianie treści zyskasz dużo nowych klientów. Pamiętaj, że użytkownicy TikToka doceniają naturalny i autentyczny content, są bardzo chętni do wyrażania swoich opinii, to też wykorzystaj to do powiększenia swoich zasięgów!

Prowadząc konta w social mediach dążymy do zaangażowania i kontaktu z odbiorcą. TikTok pomaga nam na wejście na o wiele większy poziom komunikacji MARKA-KLIENT. Platforma ta, to idealne miejsce, pole do rozwoju komunikacji marki w kierunku nowej grupy odbiorców, której nie jesteśmy w stanie pozyskać z innych mediów społecznościowych.

____________________________________________________________________

Aby reklama na TikToku była owocna musi być dopasowana do standardów platformy. Dlatego przy tworzeniu treści reklamowych na tę aplikację staraj się, aby Twoje video nie odstawało od pozostałych, regularnych filmików znajdujących się na TikToku. Ponadto myśl twórczo i kreatywnie oraz śledź aktualne trendy będące na aplikacji, a na pewno Twoja reklama osiągnie sukces.

Warto dodać, że aby dodawać reklamy na platformie TikTok nie musisz posiadać konta z treściami (jednak aby powiększyć grono odbiorców polecamy udostępniać również regularne treści postaci zwykłych, regularnych tiktoków). Wystarczy, że jesteś w posiadaniu konta reklamowego i jesteś zalogowany w TikTok Ads Manager. TikTok Ads Manager pozwala firmom poszerzać horyzonty oraz efektywnie i skutecznie realizować cele biznesowe. Za jego pomocą możesz zwiększyć świadomość marki oraz skupić się na dalszym rozwoju i wdrażaniu zmian w swoim biznesie.

Kampanie reklamowe na TikToku mają na celu zwiększyć:

  • Zasięg, czyli dotrzeć do jak największej liczby osób,
  • Ruch – skierować użytkowników do konkretnej strony lub aplikacji,
  • Instalację aplikacji – pozyskać jak największą liczbę instalacji aplikacji,
  • Wyświetlenia video – uzyskać jak największą liczbę wyświetleń video,
  • Generowanie Leadów, czyli pozyskanie jak największej liczby kontaktów do formularza,
  • Konwersje – dostarczenie wartościowych konwersji na naszej stronie www.

Jeżeli odnalazłeś się w kampaniach reklamowych na Facebooku czy Snapchacie, to bez problemu zrobisz to również i w systemie TikToka!

____________________________________________________________________

RODZAJE REKLAM NA TIKTOKU:

TopView – ten rodzaj reklamy gwarantuje wyświetlanie reklamy zaraz po otwarciu aplikacji. Jest to format, który zapewni nam duży zakres oglądalności, dlatego sprawdzi się świetnie, jeśli chcemy zwiększyć rozpoznawalność swojej marki lub zaprezentować nowy produkt bądź usługę.

In-Feed Adsjest to reklama wyświetlana w zakładce „Dla Ciebie” wyświetlająca video od 10 do 15 sekund z możliwością wejścia w interakcję z użytkownikami i ich zaangażowaniem (możliwość komentowania). Ten format może być pomijany przez użytkowników TikTok’a, dlatego też mamy zaledwie 2-4 sekundy, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego odbiorcy zanim zacznie przewijać dalej.

Brand Takeover format reklam dostępny tylko na TikToku, który umożliwia reklamodawcy regionalne przejęcie aplikacji na jeden dzień i tworzenie reklam za pomocą zdjęć, animacji i wideo, a także wykorzystywanie zaproszeń hashtag challenge lub linków odsyłających do witryn, których nie da się pominąć. Reklamy przejęcia marki są skuteczne i pozwalają mocno zwiększyć rozpoznawalność marki, jednak wiążą się z wysokimi kosztami.

Branded Hashtag Challenge – jest to typ reklam dostępny wyłącznie na TikToku, który oferuje markom zarówno organiczne, jak i sponsorowane zasięgi. Ten typ reklam zachęca odbiorców do tworzenia treści generowanych przez użytkowników i buduje świadomości marki. Branded Hashtag Challenge są doskonałym sposobem na współprace i bezproblemową integrację ze społecznością TikToka. Tworząc wyzwania trzeba pamiętać, aby już na początku mieć jasno określony cel czy chcemy zwiększyć świadomość nowego produktu, a może generować nowe wyświetlenia. Odbiorcy, którzy klikną w hashtag zostaną przeniesieni na stronę docelową w TikTok z logo firmy, krótkim opisem, linkiem do strony www oraz filmikami, które używają hashtaga. Jest to świetny rodzaj reklamy do wykorzystania w promowaniu konkursów lub wypromowania akcji społecznej, a także dobra furtka do rozpoczęcia współpracy z influencerami.

Branded Effects z tym rodzajem reklamy mogliśmy się juz spotkać w aplikacji Snapchat, działa on bardzo podobnie – TikTok pozwala zaprojektować własny niestandardowy filtr AR, naklejkę lub soczewkę. Ten format reklamy jest aktywny do 10 dni i pozwala na interakcje z firmą w zabawny sposób. Ten format reklamy jest dobrym dodatkiem do głównych kampanii.