Hashtagi na Instagramie – wszystko, co musisz wiedzieć!
Dzięki hashtagom mamy możliwość dotarcia do nowych odbiorców. Czasem jednak ciężko sobie z nimi poradzić. Wiele osób używa nieodpowiednio dostosowanych do charakteru swojego profilu, przez co w rezultacie nie widzi sensu w korzystaniu z nich. Sprawdź nasze propozycje, jak skutecznie ułatwić korzystanie z hashtagów na Instagramie. Na co zwrócić uwagę, a czego przestrzegać w używaniu hashtagów.
Jak efektywnie korzystać z hashtagów na Instagramie?
Aby hashtagi na Instaramie przynosiły lepsze efekty i korzyści, musisz zastosować kilka naszych wskazówek:
- Używaj hashtagów, które są dostosowane do Twojego contentu i treści, które publikujesz, a także obserwują i stosują Twoi followersi.
- Miksuj hashtagi różnej wielkości! Korzystaj z mniejszych hashtagów, a także tych popularniejszych, aby dotrzeć do nowych odbiorców.
- Wpisuj hashatgi w treść posta (na końcu), a nie w komentarzu! Zasięg posta zwiększa się, gdy hashtag znajduje się w poście, a nie w komentarzu!
- Używaj od 3 do 5 hashtagów pod postem – treści z tyloma hashtagami są promowane przez algorytm Instagrama!
Jakich hashtagów nie używać?
- Nie używaj hashatgów, które nie są powiązane z charakterem Twojego profilu. Zbyt ogólne hashtagi utrudnią dotarcie użytkownikom do Twoich treści.
- Pamiętaj o zbanowanych hashtagach! Jeśli wpisując w wyszukiwarkę Instagrama pojawia się komunikat o ukrytym hashtagu, to jest to jasna informacja, że jest on nielegalny. Takie hashtagi możesz sprawdzić w aplikacji iqhashtags.
- Nie powielaj tych samych zestawów hashatgów w każdym poście – miksuj je i staraj się dostosowywać je indywidualnie do każdego postu.
- Nikt w tych czasach nie szuka zdjęć na Instagramie pod hashtagami typu: #beautiful, #love, #nice. Przepełnienie Instagrama zdjęciami powoduje, że ludzie zaczynają szukać coraz bardziej precyzyjnie treści, którymi są zainteresowani. Dlatego też twórcy powinni kreować nowe hashtagi, aby dopasować się do odbiorców
Darmowe aplikacje, które dobiorą odpowiednie hashtagi do wpisu za Ciebie:
- Hashtag Robot,
- Hashtag Manager,
- Hashtag: #Tag For Social.
Dodatkowo sprawdzaj statystyki! Metodą prób i błędów stwórz swoją własną bazę hashatgów, opierając się o statystyki w poście, które pokażą Ci, które są najbardziej korzystne dla Twojego profilu.
To może być kluczowe:
Stwórz własny hashtag!
Dzięki własnemu hashtagowi w social mediach:
- zwiększysz efektywność profilu i rozpoznawalność Twojej marki,
- ułatwisz swoim odbiorcom utożsamienie się z Twoją marką,
- wyróżnisz swoją markę na tle innych,
- zdobędziesz nowych odbiorców.
Własny hashtag powinien być:
- krótki,
- chwytliwy,
- łatwy do zapamiętania,
- unikalny – sprawdź, czy jest wolny i nikt inny go nie używa.