Jak utworzyć sklep na Instagramie – Instrukcja.
Niezbędnym krokiem do konfiguracji sklepu jest posiadanie konta firmy w Facebook Business Menedżerze.
Kolejny warunek konieczny – musisz posiadać fanpage połączony z kontem na Instagramie. Dokonasz tego zarówno z poziomu Facebooka, jak i samego Instagrama.
Konfiguracja katalogu produktów
Do swojego konta firmowego musisz dodać katalog produktów (tzw. feed). Katalog możesz utworzyć i zarządzać nim w Menedżerze katalogów lub Menedżerze firmy na Facebooku.
Produkty możesz dodać przesyłając informacje o nich przy użyciu formularza, zestawienia danych lub Piksela Facebooka. Jeśli Twój sklep korzysta z jednej z platform e-commerce (np. WooCommerce, Shopify, Magento), możesz połączyć ją ze stroną na Facebooku i automatycznie importować produkty.
Uruchomienie funkcji oznaczania produktów w postach i relacjach.
Następnie – uruchom funkcje oznaczania produktów w postach i relacjach. Jak to zrobić? W aplikacji Instagrama kliknij Ustawienia->Firma->Zarejestruj się w usłudze Zakupy. Kliknij Kontynuuj i wybierz katalog produktów przypisany do konta. Gotowe!