10 pomysłów na Black Friday dla e-commerce
Black Friday już wkrótce! W 2021 roku wypada 26 listopada. To moda, która przyszła do nas z Stanów Zjednoczonych. Black Friday to piątek po Dniu Dziękczynienia, który rozpoczyna sezon zakupów przed Bożym Narodzeniem. Wiele sklepów organizuje z tej okazji duże promocje. Według Forbes w Stanach Zjednoczonych jest to często najbardziej dochodowy dzień dla sprzedawców w ciągu całego roku, a zakupy robi wówczas ponad 100 milionów Amerykanów. Black Friday z roku na rok staje się coraz bardziej popularny również w Polsce.
Jak wykorzystać Black Friday, by zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Sprawdź nasze pomysły.
Pamiętaj, że taka akcja promocyjna i marketingowa musi być przemyślana i zaplanowana, dlatego podajemy pomysły z wyprzedzeniem!
- Nie ograniczaj się tylko do piątku
Daj swoim klientom więcej czasu. Promocja może być skuteczniejsza. Rozpocznij akcję na tydzień przed oficjalnym Black Friday, przedłuż ją na weekend lub aż do i włącznie Cyber Monday (w tym roku 30 listopada) lub Dnia Darmowej Dostawy (5 grudnia). - Obniż cenę produktów
Po prostu obniż ceny produktów w swoim sklepie: wszystkich lub wybranych kategorii. Koniecznie dodaj informację o promocjach na sliderze lub w pop up’ie, a także w swoich social mediach. - Utwórz kategorię prezentów lub przewodnik po prezentach
Wiele osób korzysta z promocji Black Friday, by zakupić z wyprzedzeniem i w okazyjnej cenie prezenty pod choinkę. Jeśli masz sklep internetowy, w łatwy sposób możesz utworzyć tagi produktów. Stwórz osobną kategorię, gdzie umieścisz idealne prezenty świąteczne. Warto też utworzyć przewodniki po prezentach np. „10 idealnych prezentów świątecznych dla Twojego faceta”, „Biżuteria na prezent do 150 zł”, „Top 5 prezentów dla złotej rączki” itp. Zgodnie z filozofią Black Friday – produkty te powinny być w promocji. - Utwórz zestawy
Stwórz zestawy produktów lub zestawy prezentowe o obniżonej cenie. Zainspiruj się marką Sephora, która robi bardzo atrakcyjne wizualnie i cenowo zestawy. Łączna wartość produktów byłaby o wiele wyższa, gdyby zakupić je osobno. Takie zestawy są zwykle pięknie zapakowane – gotowe do położenia pod choinką jako prezent. - Cross selling – czyli sprzedaż krzyżowa
Zaproponuj klientom drugi produkt w niższej cenie np. „-50% na drugi produkt”. Zrób to sprytnie! Wykorzystaj cross selling. Zaproponuj klientowi w promocji produkt komplementarny do tego, który dodał już do koszyka np. przy zakupie laptopa, produktem komplementarnym będzie torba na laptop, przy zakupie podkładu, produktem komplementarnym będzie np. baza pod makijaż. Niech dodanie tego produktu będzie możliwe z poziomu koszyka lub gdy klient będzie już przy kasie. Ułatwi to dodanie produktu do koszyka. - Gratisy
Daj klientom coś za darmo np. „2+1 gratis”, darmowa wysyłka, „produkt X gratis, przy zamówieniu powyżej 200 zł”. - Kod rabatowy
Każda platforma e-commerce ma możliwość tworzenia kodów rabatowych. Utwórz specjalny kod rabatowy, przykład: po wpisaniu kodu „blackfriday2020” w koszyku naliczy się rabat -10%. - Flash sale
Błyskawiczna wyprzedaż z atrakcyjnym rabatem np. -50% w godzinach 20:00 – 22:00. O takiej akcji musisz uprzedzić swoich odbiorców dużo wcześniej. - E-mail marketing/ Newsletter
Poinformuj klientów mailowo o organizowanym Black Friday. Wykorzystując email marketing, możesz dotrzeć do swoich klientów z bardzo indywidualnym komunikatem. Sprawdź narzędzie Fresh Mail, które umożliwia segmentację klientów np. ze względu na płeć (dzięki temu Twój odbiorca otrzyma bardziej dopasowany do niego komunikat). - Reklama internetowa
W Black Friday nawet w Polsce duża część firm organizuje akcje promocyjne. By przebić się ze swoją ofertą i dotrzeć do jak największej liczby klientów, konieczna będzie płatna promocja. Oferujemy reklamy Facebook Ads oraz Google Ads. Odezwij się do nas, a przeprowadzimy dla Ciebie kampanię reklamową z okazji Black Friday! 😉