Jak wypromować swój sklep internetowy? 4 skuteczne sposoby!
Zastanawiasz się, w jaki sposób reklamować własne e-commerce i wypromować je w przestrzeni Internetu? Zadanie to nie należy do najłatwiejszych. Wymaga znajomości, chociażby podstaw marketingu, zasad funkcjonowania mediów społecznościowych, nieustannego śledzenia trendów w sieci, umiejętności kreatywnego pisania, dysponowania dużym zasobem materiałów wizualnych, ciężkiej pracy i przede wszystkim cierpliwości. Na początku warto zadbać o wygląd i funkcjonalność samego sklepu internetowego oraz to, by był on widoczny w wyszukiwarce Google. Aby osiągnąć ten cel, warto skorzystać z usług pozycjonowania i content marketingu. Następnie stopniowo można zaczął realizować inne działania, które pomogą Ci trafić do klientów!
- Pozycjonowanie – zacznij od tego
Pozycjonowanie to kompleksowe działanie marketingowe, od którego zdecydowanie powinieneś zacząć promowanie Twojego sklepu. Dzięki niemu Twoje e-commerce może pojawić się nawet na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google na konkretne, popularne słowa klucze. Na pozycjonowanie sklepu internetowego składa się szereg bardzo istotnych czynności. Na początku warto przeprowadzić optymalizację sklepu, a więc dostosować jego strukturę do wymagań, jakie stawiają Google i Twoi klienci. Powinien on szybko działać i być intuicyjny w obsłudze. Istotną rolę pełnią grafiki i zdjęcia produktów oraz dobrze i szczegółowo przygotowane ich opisy i kategorii sklepu. W pozycjonowaniu bardzo ważne są również wewnętrzne linki i profesjonalne treści SEO, które należy nieustannie aktualizować. Ogromne znaczenie dla pozycjonowania mają słowa kluczowe, które powinny zmieniać się w zależności od różnych czynników (w przypadku sklepu z ubraniami np. pory roku). Co oprócz wysokiej pozycji w wyszukiwarce, daje jeszcze pozycjonowanie? Przede wszystkim zwiększy świadomość Twojej marki w Internecie i wzmocni jej pozycję na rynku, pozwoli Ci stworzyć profesjonalny wizerunek sklepu, zwiększy rozpoznawalność Twojej firmy i liczbę klientów, a w konsekwencji poprawi wyniki sprzedażowe.
- Blog firmowy – wejdź w rolę eksperta
O wartości blogów firmowych, pisaliśmy w artykule: Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? Poznaj wartość content marketingu! Blog jest miejscem gromadzenia się grupy stałych odbiorców, którzy szukają na nim cennych wskazówek i informacji na temat danego produktu, materiałów z których został wykonany, możliwości wykorzystania go na co dzień itd. Dzięki wysokiej jakości artykułom mogą poznać oni odpowiedzi na nurtujące ich pytania, a także poznać korzyści, jakie przyniesie im dany produkt. Bog firmowy może przekonać niezdecydowanych klientów do konkretnych produktów, a także przyciągnąć nowych klientów, którzy szukając odpowiedzi na pytanie, natrafią na Twój sklep. Blog pozwoli Ci zbudować rolę eksperta i lidera branży. Ciekawe i kreatywne artykuły umożliwią Ci wyróżnienie się na tle konkurencji, zaoferowanie Twoim klientom więcej niż tylko produkt, a więc zdobycie ich zainteresowanie i zaufanie.
- Social Media – postaw na content marketing
Social Media to codzienność milionów ludzi na całym świecie. Korzysta z nich młodzież, ale coraz częściej można znaleźć osoby starsze tej przestrzeni. O skuteczności tych narzędzi marketingu przekonało się tysiące firm, które z powodzeniem reklamują tam swoje produkty i usługi. Do promocji Twojego sklepu internetowego warto przede wszystkim wykorzystać Facebooka i Instagram. Są to dwa portale, za pośrednictwem których możesz w kreatywny sposób przedstawiać swoje produkty, informować odbiorców o nowościach w ofercie, obowiązujących promocjach i pozyskiwać nowych klientów.
- Google Ads – postaw na reklamę w wyszukiwarce
Dzięki reklamom Google Ads możesz sprawić, że Twoje produkty będą widoczne w wyszukiwarce Google. No dobrze, ale pewnie zastanawiasz się, jak to zrobić? Oto mała instrukcja:
- Zarejestruj się w platformie Google Ads, a jeśli masz już tam konto, to zaloguj się,
- Po lewej stronie w menu kliknij w sekcję Reklamy i rozszerzenia,
- Kliknij przycisk + i kolejno wybierz „Reklama tekstowa”,
- Wpisz adres URL, treść nagłówka, treść Twojej reklamy produktów oraz tekst w polach „Ścieżka”. W każdej chwili możesz zobaczyć tę reklamę w „Podglądzie reklamy”,
- Jeśli uznasz, że Twoja reklama jest już gotowa, wybierz opcję „Zapisz reklamę”.
Nie zawsze samodzielne działania marketingowe mogą przynieść oczekiwane rezultaty. Dlatego warto szukać wsparcia u specjalistów od marketingu, którzy doskonale znają metody promowania sklepów internetowych i dysponują skutecznymi narzędziami.