Jak wykorzystać potencjał TikToka? 

23 czerwca 2020 Dodane przez

TikTok to aplikacja, która umożliwia tworzenie krótkich filmów do wybranej przez użytkownika muzyki. Baza jest ogromna – zawiera setki tysięcy utworów, także najnowsze hity oraz zabawne ścieżki dźwiękowe do lip-sync (udawania, że się śpiewa lub mówi). TikTok daje więc zupełnie nowe możliwości – niedostępne w innych mediach społecznościowych. Aplikację pokochała młodzież na całym świecie, a jej popularność stale rośnie (już ponad 1 mld pobrań!).  Jak Twoja firma może wykorzystać potencjał TikToka? O tym w dalszej części artykułu. 😉
Sprawdźmy najpierw – kim są użytkownicy TikToka w Polsce?

 

 

TikTok to ulubiona aplikacja nastolatków. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Get Hero z zeszłego roku, większość użytkowników aplikacji ma poniżej 18 lat. Najbardziej popularne treści mają zazwyczaj charakter rozrywkowy i humorystyczny.

Jeśli Twoją grupą docelową są młodzi ludzie – koniecznie zainteresuj się TikTokiem!

Jak wykorzystać potencjał TikToka? Obecnie mamy 2 opcje do wyboru.

  1.  Infulencer Marketing. Podejmij współpracę na zasadzie lokowania produktu z osobą, która już jest na TikToku i cieszy się dużymi zasięgami. Najbardziej rozpoznawalni polscy TikTokerzy mają kilka milionów obserwatorów!
  2.  Stwórz konto marki na TikTok!
  • Publikuj treści. Możesz zakontraktować do swojego kanału kreatywnych pracowników lub jeśli masz umiejętności taneczno-komediowe, samemu próbować swoich sił przed kamerą. Nie musisz mieć dużego budżetu reklamowego. Dobry pomysł i aparat w telefonie wystarczą. Przykład: TikTok parku trampolin – Hangar646, gdzie filmiki publikuje dwóch młodych chłopaków. Kanał zdobył 100 000 subskrypcji w rok, przy niewielkim nakładzie finansowym.
  • W aplikacji stworzono ciekawą metodę promocyjną – Hashtag challenge. Każda firma może stworzyć własny hashtag (np. #siedzjakchcesz marki Always, #oldspicechallenge marki Old Spice, #InMyDenim marki Guess) i określić cele do zrealizowania, by wygrać nagrody. Wyzwania cieszą się dużym zainteresowaniem, angażują użytkowników i budują relacje.
  • Płatna reklama na TikToku. Reklamy in-feed pojawiają się między poszczególnymi filmikami w zakładce „Dla Ciebie”. Opcje targetowania to m.in. płeć, wiek, zainteresowania, lokalizacja, urządzenia. Cele, które możemy realizować to przekierowanie na www, jak największy zasięg, konwersja na www lub pobranie aplikacji.
     
    Poniżej klika przykładów, jak marki kreują swój wizerunek na TikToku! Sprawdź koniecznie i zainspiruj się. 🙂

 

{{videoData.creator.name}}

{{creatorId}}Follow

{{videoData.name}}

♫ {{videoData.audio.name}}

Watch on TikTok
Watched {{watched}}
Likes {{likes}}
Comments {{comments}}

Can't retrieve Video Data. Please check URL and try again

{{videoData.creator.name}}

{{creatorId}}Follow

{{videoData.name}}

♫ {{videoData.audio.name}}

Watch on TikTok
Watched {{watched}}
Likes {{likes}}
Comments {{comments}}

Can't retrieve Video Data. Please check URL and try again

{{videoData.creator.name}}

{{creatorId}}Follow

{{videoData.name}}

♫ {{videoData.audio.name}}

Watch on TikTok
Watched {{watched}}
Likes {{likes}}
Comments {{comments}}

Can't retrieve Video Data. Please check URL and try again

{{videoData.creator.name}}

{{creatorId}}Follow

{{videoData.name}}

♫ {{videoData.audio.name}}

Watch on TikTok
Watched {{watched}}
Likes {{likes}}
Comments {{comments}}

Can't retrieve Video Data. Please check URL and try again

{{videoData.creator.name}}

{{creatorId}}Follow

{{videoData.name}}

♫ {{videoData.audio.name}}

Watch on TikTok
Watched {{watched}}
Likes {{likes}}
Comments {{comments}}

Can't retrieve Video Data. Please check URL and try again

{{videoData.creator.name}}

{{creatorId}}Follow

{{videoData.name}}

♫ {{videoData.audio.name}}

Watch on TikTok
Watched {{watched}}
Likes {{likes}}
Comments {{comments}}

Can't retrieve Video Data. Please check URL and try again