Jak pozyskać followersów na Instagramie?

24 maja 2020 Dodane przez

Jeśli masz profil na Instagramie i zależy Ci na jego wypromowaniu, to z pewnością tak jak wiele osób zastanawiasz się, co zrobić, by pozyskać nowych followersów? Otóż tak naprawdę nie ma jednej złotej zasady. Na to, czy Twój profil będzie cieszył się powodzeniem i dużym zaangażowaniem w postaci aktywnych odbiorców ma wpływ wiele czynników. W tym artykule podpowiemy, co zrobić, by poprawić jakość konta, a tym samym zwiększyć liczbę obserwujących.

 

Instagram to obok Facebooka jeden z największych portali społecznościowych, który zrzesza ogromną liczbę Internautów. Zgodnie z raportem Gemius/PBI Instagram ma już ponad miliard użytkowników, natomiast dziennie udostępnianych jest 100 milionów zdjęć (dane pochodzą z 2019 roku). Warto zaznaczyć, że popularność tej platformy nieustannie wzrasta i każdego dnia przybywa wielu nowych Instagramowiczów. Nietrudno się domyślić, że niemożliwe jest zobaczenie tak dużej ilości treści przez jednego użytkownika. Są one wyświetlane na podstawie algorytmu, który został stworzony przez zespół Instagrama. Około 70% treści nie zostanie zobaczonych przez użytkowników tego popularnego medium społecznościowego. Jak więc wybić się ze swoim profilem spośród tak wielu kont? Na początku przede wszystkim należy uzbroić się w cierpliwość, gdyż budowanie atrakcyjnego konta jest procesem długofalowym, wymagającym zaangażowania, a także ciągłego rozwoju profilu, zarówno pod względem jakości zdjęć, jak i treści. Przedstawiamy Ci kilka zasad, którymi powinieneś kierować się podczas budowania contentu na Instagramie, a które pomogą Ci pozyskać nowych obserwujących.

Nie sięgaj po nieuczciwe praktyki

O tym, dlaczego nie warto sięgać po nieuczciwe praktyki, w tym kupować followersów pisaliśmy w artykule: Dlaczego nie warto kupować followersów na Instagramie (https://icomsocial.pl/blog/dlaczego-nie-warto-kupowac-followersow-na-instagramie/). Droga na skróty jest kusząca, bo kto nie chciałby po miesiącu zobaczyć kilkadziesiąt tysięcy nowych obserwatorów na swoim koncie? Jednak należy pamiętać, że nie zawsze liczba followersów świadczy o wysokiej wartości konta. Konto z obserwatorami, którzy nie są aktywni, a są jedynie zakupionymi pustymi profilami, nie ma żadnej wartości. Osoba, która kupuje obserwujących lub polubienia traci zaufanie u odbiorców, których udało się pozyskać w uczciwy sposób. Ponadto traci zasięg, gdyż algorytm Instagrama od razu wyłapuje takie konto, obcina zasięgi, a może je nawet zablokować. Jeżeli zależy Ci na współpracy z markami, to powinieneś również wiedzieć, że takim profilem nie zainteresuje się żadna firma, gdyż nie ma na nim aktywnych odbiorców, na których można wywierać realny wpływ.

Estetyka profilu i dobre pierwsze wrażenie

Estetyka profilu obok zawartości merytorycznej jest kwestią najważniejszą i to od niej zależy połowa sukcesu. Na Instagramie tak samo, jak w życiu realnym najistotniejsze jest pierwsze wrażenie. Osoba, która odwiedza Twój profil, podejmuje decyzję w kilkanaście-kilkadziesiąt sekund, czy na nim pozostanie na dłużej. Jeśli na Twoim Instagramie znajdują się zachwycające zdjęcia, a także ciekawe, angażujące i inspirujące wpisy to możesz mieć pewność, że wiele osób z czystą przyjemnością wróci na Twoje konto. O co jeszcze należy zadbać? Przede wszystkim nie można pominąć takich elementów jak BIO. Jest to zwięzły życiorys, zawierający elementarne informacje o życiu, pasjach, dokonaniach, zawodzie, miejscu zamieszkania, czy odwiedzonych krajach. Jest to swoista wizytówka profilu i informacja dla odbiorców, o czym jest Twój profil. Jeśli zależy Ci na współpracy z markami, wskazane jest umieszczenie adresu email do kontaktu z Tobą. Biogram ma ogromny wpływ na jakość Twojego profilu, można ozdobić go emotikonami lub ozdobną czcionką, którą wystarczy skopiować z narzędzia: Fonts for Instagram https://lingojam.com/FontsForInstagram. Oto przykład ciekawego i przykuwającego wzrok biogramu.

Źródło: https://www.instagram.com/whatannawears

Z powyższego Bio można dowiedzieć się, o czym jest profil, czym zajmuje się w życiu zawodowym i prywatnym jego właścicielka i skąd pochodzi. Ponadto widnieje w nim adres mailowy do kontaktu i strona internetowa, na której można znaleźć tutoriale, wpisy na blogu lub sklep z filtrami do zdjęć. Kolejną ważną kwestią jest nazwa profilu (nick) i pełna nazwa profilu, czyli imię i nazwisko. Nazwa profilu powinna być krótka i łatwa do zapamięttania i nie powinna zawierać cyfr, gdyż mogłoby kojarzyć się z botami. Natomiast w pełnej nazwie profilu zalecane jest użycie kluczowych haseł dla tematyki profilu. Autorka powyższego konta użyła takich słów, jak: Travel & Lifestyle, dzięki czemu jej konto będzie można łatwo odszukać po ich wpisaniu w wyszukiwarce Instagrama. Obok biogramu niezwykle istotnym elementem jest zdjęcie profilowe. Powinno być ono charakterystyczne i rozpoznawalne. W przypadku firm zaleca się użycie loga firmy.

Wysokiej jakości zdjęcia

Skłamalibyśmy pisząc, iż na Instagramie wystarczą informacie w biogramie, ładne zdjęcie profilowe i określony temat profilu. Oczywiście są to niezwykle istotne elementy, jednakże muszą „iść w parze” z profesjonalnymi i atrakcyjnymi zdjęciami, które w połączeniu ze sobą będą tworzyć spójną i estetyczną całość. Ogromną rolę odgrywa pomysł (każde zdjęcie powinno być przemyślane i wywoływać efekt wow). Dlatego nie bój się eksperymentować z perspektywą lub rekwizytami. Jeśli interesujesz się podróżami, warto wykorzystać do zdjęć elementy, które się z nimi kojarzą. Opracuj swój własny indywidualny styl, który będzie kojarzył się z Tobą lub Twoją marką i będzie trudny do podrobienia. Wykorzystuj gotowe filtry do zdjęć lub twórz swoje własne. Zadbaj jednak o to, by były do siebie zbliżone i nie tworzyły chaosu na Twoim profilu. Jedną z najpopularniejszych aplikacji na telefon do przerabiania zdjęć jest Adobe Lightroom. Warto poświęcić trochę czasu, by się jej nauczyć i wypracować swój własny sposób na obrabianie fotografii. Pamiętaj, że użytkownik Instagrama, który wchodzi na Twój profil, zwraca uwagę na 6-9 pierwszych zdjęć i to na ich podstawie ocenia, czy Twoje konto jest dla niego atrakcyjne i czy warto na nim zostać dłużej. Aby zdjęcia do siebie pasowały i tworzyły pewnego rodzaju harmonię, warto je wcześniej zaplanować. Możesz zrobić to za pomocą darmowego i intuicyjnego narzędzia do planowania: UNUM (https://www.unum.la/). Oto przykłady ciekawych i estetycznych zdjęć z kilku wybranych przez nas profili.

 

Temat – podróże


Źródło: https://www.instagram.com/whatannawears/

 

Temat – moda i podróże

Źródło: https://www.instagram.com/fitnessmartii/

 

Angażujące wpisy i hasztagi

Jeśli jesteś aktywny na Instagramie już od dłuższego czasu, to z pewnością wiesz, że zdjęcia to nie wszystko. Oczywiście atrakcyjne fotografie przykuwają uwagę, ale bez ciekawych i angażujących opisów mogą zginąć wśród tysięcy innych ładnych zdjęć, które publikowane są dziennie w zatrważających ilościach. Ciekawe treści pomogą Ci wejść w interakcję z Twoimi fanami, przykuć ich uwagę, zainspirować ich, a także poinformować ich o kontekście zdjęcia. Możesz np. opowiedzieć zabawną historię związaną z robieniem danego zdjęcia, opisać jakie przeżycia towarzyszyły Ci podczas robienia zdjęcia lub też zadawać konkretne pytania Twoim obserwującym. Posty powinny również zawierać hasztagi, które opiszą Twoje zdjęcie, a ponadto pomogą Ci wyświetlić je dużej grupie odbiorców. O tym, jakich hasztagów powinno się używać, pisaliśmy w artykule: Hasztagi – co to jest? Jak używać ich w Social Media? (https://icomsocial.pl/blog/hasztagi-co-to-jest-jak-uzywac-ich-w-social-media/).

Aktywność

Zarówno na Instagramie, jak i w innych mediach społecznościowych bardzo ważna jest aktywność. Nawet porfesjonalnie prowadzony profil nie będzie wart uwagi, jeśli posty na nim będą pojawiały się raz na miesiąc. Zdjęcia powinny być publikowane co 2-3 dni albo nawet codziennie pod warunkiem, że wystarczy Ci ich na wiele następnych dni i tygodni. Częste publikowanie zdjęć pozwoli Ci trafić na stronę główną, a także zdobyć więcej polubień i obserwatorów (zwiększyć zaangażowanie na Instagramie). W ostatnich latach organiczny algorytm zasięgu Instagrama bardzo się zmienił i wymaga od użytkowników autentycznego zaangażowania i systematycznośći w publikacji postów. Niezwykle istotną kwestią jest systematyczność, dzięki której Twoi obserwatorzy nie zapomną o Tobie, a dodatkowo zdobędziesz nowych followersów.