W jaki sposób skutecznie promować wydarzenia na portalu Facebook?

1 kwietnia 2020 Dodane przez
Promowanie imprez FaceBook

Często zdarza się, że chociaż temat eventu wydaje się być niezwykle interesujący, to w wydarzeniu tym uczestniczy niewiele osób. Organizatorzy zastanawiają się wtedy, co poszło nie tak i jakie błędy popełnili. Informacja o terminie i temacie wydarzenia została przecież umieszczona na Facebooku,powiadomieni zostali wszyscy znajomi. Jakie więc błędy popełniono? Na to pytanie spróbuje odpowiedzieć ten artykuł. Dowiesz się, jak należy promować wydarzenia na FB i jakich błędów należy unikać.

 

Social Media mogą być bardzo skutecznym narzędziem marketingu. Wiedzą o tym już praktycznie wszyscy. Umożliwiają dotarcie z ofertą do grupy docelowej, czyli do tych osób, na których uwadze zależy właścicielom firmy najbardziej. Dzięki nim może powstać społeczność skupiona wokół danego biznesu, pomaga to z pewnością w budowaniu jego pozytywnego wizerunku. Dzięki mediom społecznościowym można również skutecznie promować wydarzenia, takie jak targi, szkolenia czy prezentacje. Co należy więc zrobić, aby na organizowany przez Ciebie event przybyło wiele osób?

 

Tworzenie wydarzenia na Facebooku- instrukcja:

  1.  Znajdź sekcję „Oferta, wydarzenie”, potem odszukaj „wydarzenie”, a następnie „utwórz wydarzenie”.
  2. Umieść w tym miejscu profesjonalnie wykonaną fotografię lub grafikę reklamową wraz z dodatkowymi, najbardziej istotnymi informacjami, takimi jak nazwa eventu,termin i miejsce, gdzie impreza się odbędzie. Pamiętaj o tym, że data zawierająca godzinę rozpoczęcia się wydarzenia powinna zostać podana w sposób jasny i czytelny, aby nikt z odbiorców tego komunikatu nie miał wątpliwości, o której konkretnie godzinie powinien się stawić. Można umieścić tutaj również krótką zachętę informującą, dlaczego warto wziąć udział w tym właśnie evencie.
  3. Jeżeli będzie to impreza biletowana, konieczne będzie umieszczenie linku kierującego do miejsca, w którym możliwy jest zakup biletów.
  4. Kolejny krok to publikacja wydarzenia na Twojej facebookowej tablicy wraz z prośbą o dalsze udostępnianie tej wiadomości.
  5. Aby dotrzeć do większej liczby osób należy umieścić informacje o nadchodzącym evencie także na Twoich profilach w innych portalach społecznościowych. Może to być Twitter lub Instagram.
  6. Znasz blogerów, youtuberów, influencerów, którzy mają wielu subskrybentów? Poproś ich o pomoc w nagłośnieniu wydarzenia.

 

Posty i hasztagi

Po utworzeniu wydarzenia i rozpoczęciu jego promocji za pośrednictwem różnych social mediów należy przejść do kolejnych kroków. Jednym z nich może być wykorzystanie jednego z oferowanych przez Facebook narzędzi, jakim jest post sponsorowany. Dzięki niemu możliwe jest dotarcie ze swoim przekazem do o wiele większej liczby osób. Tworząc tego rodzaju post trzeba pamiętać o tym, że powinien być on ciekawy, przyciągający uwagę odbiorcy. Mile widziane jest dodanie do tekstu grafiki, video lub ankiety. Istotne jest również użycie hasztagów i wybranie takich, które umożliwią dotarcie do tych osób, na jakich uwadze szczególnie Ci zależy. Można również utworzyć własny hasztag dotyczący tylko i wyłącznie wydarzenia, które organizujesz.

 

Oznaczanie wydarzenia w postach

Należy pamiętać o tym, aby w postach udostępniać link kierujący do miejsca, gdzie znajdują się wszystkie najbardziej istotne informacje dotyczące Twojego wydarzenia.W razie braku linku osoby, które trafią na wiadomość o evencie i będą zainteresowane uczestnictwem w nim, będą musiały szukać go w internecie samodzielnie. Na pewno nie zachęci ich to do uczestnictwa w wydarzeniu. Dzięki postom sponsorowanym możesz łatwiej dotrzeć do Twojej grupy docelowej i uniknąć sytuacji, w której informacja o wydarzeniu trafia do osoby, która w ogóle nie interesuje się tematem, któremu event będzie poświęcony.