KAMPANIA BUMPER ADS na YouTube. Jak zrobić dużo szumu w internecie w ciągu 6 sekund?
Na czym polega KAMPANIA BUMBER ADS NA YOUTUBE
Bumper Ads, to krótkie, najwyżej 6-sekundowe spoty reklamowe, które mają za zadanie zapadać w pamięć. Emitowane są w czasie filmu na YouTube, jako przerywnik reklamowy przeznaczony dla użytkowników urządzeń mobilnych. Ich cechą jest to, że nie można ich pominąć. Idealnie uzupełniają kampanię reklamową, docierając z wyrazistym przekazem mającym zachęcić użytkowników do śledzenia marki.
Twórcy reklam stoją przed trudnym zadaniem, bo w ciągu zaledwie sześciu sekund muszą tak uchwycić swój przekaz, aby w jak najwyższym stopniu skupił uwagę użytkownika. W tym celu bumper ads często są bardzo dynamiczne lub kontrowersyjne oraz wielokrotnie traktowane jako zajawka większej kampanii.
Istotne jest tutaj to, że są to reklamy niepomijalne na You Tube. Użytkownik musi obejrzeć ją do końca. Dostrzec je można na początku, w środku lub na końcu odtwarzanych filmów na YouTubie. Ciekawy jest powód powstania takiego formatu. Jest to prosta odpowiedź na potrzeby użytkowników urządzeń mobilnych. Zazwyczaj mają oni ograniczony transfer danych co jest bardzo frustrujące zwłaszcza, gdy reklama trwa 30 sekund. Stąd też, aby nie odpychać użytkowników od Marki forma 6-sekundowego filmiku jest odpowiedzią na potrzeby reklamodawców oraz widzów. Jej utworzenie jest podobne do standardowej kampanii True View a model rozliczeniowy bazuje na stawkach CPM.
KAMPANIA BUMPER ADS buduje duży zasięg!
Każdy marketer, który buduje świadomość swojej marki, powinien pokusić się o skorzystanie z możliwości, jakie daje YouTube i umieszczenie swojej reklamy w przerywnikach. W tym serwisie tkwi ogromny potencjał. Z roku na rok przybywa użytkowników, którzy przenoszą się na YouTube, używając go na desktopach i smartfonach. Reklama jest mierzona w systemie aukcyjnym Google AdWords, który posiada nowe metryki mierzalności „Unikalny zasięg” (Unique reach). Pozwala on określić średnią liczbę wyświetleń Bumperów, które przypadają na jednego użytkownika (capping). Dane o zaangażowaniu użytkowników każdy marketer może odnaleźć dzięki YouTube Analytics, który podaje informacje o czasie oglądania, utrzymaniu uwagi odbiorców, subskrypcjach i komentarzach. Dają one cenne wskazówki, które pomagają optymalizować kampanię.
Trendy w marketingu internetowym jasno wskazują, że reklama video jest wiodącym rodzajem reklamy, która cały czas zyskuje dużą popularność, właśnie poprzez swoje zasięgi. Użytkownicy bardzo często mają „ślepotę banerową” stąd, wszystko co jest w ruchu łatwiej zapada w pamięci, jest po prostu rejestrowane, zauważane. Potwierdza ten trend powstanie takiego portalu jak #TikTok ale to odrębny temat, który poruszymy na naszym blogu następnym razem 🙂
KAMPANIA BUMPER ADS to maksymalne skoncentrowanie uwagi użytkownika.
Pewnie każdy zdaje sobie sprawę, jak trudno jest w 6 sekund zaprezentować swoją markę. Okazuje się to nie lada wyzwaniem. Warto jednak zagłębić się w temat i pomyśleć o takiej formie reklamy. Jeśli Twoja działalność posiada wiele aspektów, których nie można ująć w tak krótkim czasie, można rozważyć kilka serii przedstawiających jakąś historię, w której każda będzie pokazywała inne zagadnienie. Filmy w kampanii mogą być wtedy prezentowane naprzemiennie. To znacznie lepsze rozwiązanie niż tworzenie 30-sekundowego spotu, a to dlatego, że umysł ludzki największe skoncentrowanie uwagi na jednej rzeczy utrzymuje maksymalnie do 8 sekund. Spójrzmy chociażby na takie realizacje:
Każda z zaprezentowanych reklam ma trochę inny cel ale wszystkie zapadają w pamięć. Warto mieć to na uwadze, ponieważ kilka krótkich filmów jest w stanie lepiej dotrzeć do użytkownika i, co najważniejsze, nie zniechęcić do Marki.
O skupienie uwagi warto się zatroszczyć poprzez dopracowaną koncepcję i kreację filmu. Jeżeli potrzebujesz pomocy napisz do nas, pomożemy. Ciekawym pomysłem może być to seria bardzo dynamicznych napisów jak w kampanii Mercedes-Benz :
lub śmieszny przekaz ale bardzo zapadający w pamięć:
Dla kogo jest KAMPANIA BUMPER ADS na You Tube?
Ta reklama jest polecana przede wszystkim dla firm, które chcą wzmocnić przekaz i działania swojej marki. Może być ona samodzielną kampanią złożoną z serii bumper ads oraz jednocześnie uzupełnieniem trwającej już strategii marketingowej i działaniami echo, czyli przypomnieniem o istnieniu marki, o jej nowej ofercie.
Istotną rolę stanowi tu Call To Action (CTA), które ma za zadanie wzmocnić świadomość marki i jej postrzeganie przez odbiorców. Krótki przekaz nie pozostawia miejsca na zastanawianie się. Nie opiszemy tu zasady działania produktu to nie explainer video, (które swoją drogą możemy dla Ciebie wykonać :)), nie przedstawimy scenki rodzajowej przy stole ale przedstawiamy konkrety. Chociażby takie ujęcie:
Para wychodzi z domu. W tym czasie dziewczyna pyta, zamykającego drzwi chłopaka: „Zgasiłeś światło?” | Dziwna mina faceta – bezcenna, jak ze stand up Rafała Paczesia (myśli – a to było pytanie z tych trudnych) | wjeżdża nam logo z hasłem „PGE Taryfa G jeszcze niższa jak dotąd!” | „Sprawdź www.pge.pl” KONIEC.
Dziwne? Śmieszne? Głupie? Tak, ale co z tego jak już widzicie to oczami wyobraźni i zapamiętaliście to. A to był nasz abstrakcyjny, wymyślony case, który istnieje tylko w waszych głowach.
Ta forma reklamy jest polecana dla każdego przedsiębiorcy. Dla tych odważnych i tych zasadniczych i to nawet przy niewielkim budżecie. CMP wynosi średnio 8-10 zł, co oznacza, że jedno wyświetlenie wynosi mniej niż grosz. Co najważniejsze kampania bumper ads jest w stanie przy niewielkich kosztach dotrzeć do pokaźnej grupy odbiorców poprzez duży zasięg.
Chciałbyś spróbować? Napisz do nas.