Cover Video na Facebooku – jak je wgrać?
Cover jest jednym z najważniejszych elementów fanpage’a. Jego umiejscowienie i rozmiar sprawiają, że staje się wizytówką firmy i dysponuje ogromnym potencjałem reklamowym. Teraz Facebook daje możliwość zamienienia zdjęcia w tle na krótkie wideo.
Na portalu społecznościowym jedną z pierwszych stron, która zaczęła testować Cover Video był fanpage amerykańskiego serialu – Narcos. Zmiany na Facebooku jak zwykle wprowadzane są stopniowo. Opcja nie jest jeszcze dostępna dla każdego – ale jeśli na Twojej stronie już działa, naprawdę warto jej użyć.
Ruchomy cover robi duże wrażenie, ponieważ dla większości osób to jeszcze nowość. Taka zmiana okaże się więc pozytywnym zaskoczeniem dla Twoich dotychczasowych klientów i skutecznie przyciągnie wzrok nowych.
Specyfikacja wideo:
- Nagranie powinno mieć długość od 20 do 90 sekund.
- Minimalny rozmiar wideo to 820×312 px.
- Serwis zaleca dodawanie filmów w formacie .MP4 lub .MOV (ale obsługuje też inne).
- Nagranie może mieć dźwięk, chociaż domyślnie będzie on wyciszony (odbiorcy mogą go włączyć poprzez kliknięcie w ikonkę głośnika w prawym dolnym rogu).
820 × 312 px
w tych wymiarach Twój film będzie wyświetlany na komputerze.
820 × 460 px
(przeskalowane 1920×1080 px / rozmiar wideo w jakości HD) – w tych wymiarach Twój film będzie wyświetlany w aplikacjach mobilnych.
Jak wgrać cover wideo?
Sprawdź, czy na Twojej stronie jest już to możliwe. Wybierz „Zmień zdjęcie w tle” i zobacz, czy pojawia się opcja „Prześlij zdjęcie/film”.
Kliknij w „Prześlij zdjęcie/film”. Facebook otworzy okno, w którym będziesz mógł wybrać wideo z Twojego dysku.
Po wgraniu filmu nie jest on jeszcze opublikowany – to tylko podgląd, dzięki któremu sprawdzisz, jak materiał się prezentuje oraz ewentualnie zmienisz jego pozycję (jeśli wideo nie zostało dopasowane do proporcji).
Jako cover video możesz ustawić film, który już wcześniej opublikowałeś na profilu – wybierając opcję „Choose From Videos”.
Jeśli wszystko jest OK – kliknij „Dalej” i „Opublikuj”! Wideo będzie odtwarzane automatycznie w tzw. pętli (po zakończeniu film uruchomi się ponownie).
Gotowe!
Co będzie następne?
Facebook testuje już teksty oraz buttony CTA (Call To Action) nanoszone na cover (zarówno zdjęcie w tle, jak i wideo). Dla niektórych/wybranych 😉 użytkowników ta opcja jest już odblokowana. Sprawdź, jak nowości działają na stronach Brief – co znosi psychika grafika lub Red Hot Chili Peppers pomyśl, jak wykorzystasz je w Twoim biznesie!
Przykładowe Cover Video